De gemeentelijke diensten werken op afspraak. Dit heeft als voordeel dat:
- Je een betere service krijgt.
Door op afspraak te werken, kan een medewerker zich volledig op jou concentreren. Er is geen wachttijd en ze maken alle tijd om jouw vragen te beantwoorden. - Efficiëntere planning
Doordat we weten dat je komt, zorgen we ervoor dat we aanwezig én goed voorbereid zijn. - Rustigere omgeving
Door te werken op afspraak zorgen we ervoor dat er geen lange wachtrijen of volle wachtruimtes ontstaan. - Privacy
Door onze afspraken zorgvuldig in te plannen, heb je meer privacy om je dossier te bespreken.
Hoe maak je een afspraak?
Persoonlijk
Je kan je afspraak maken bij de collegas van het onthaal. Ze helpen je met plezier met het maken van een afspraak.
Online
Voor afspraken met dienst burgerzaken (identiteitskaart, rijbewijs, aktes & attesten…) kan je online een afspraak maken.
Dit doe je via ternat.be > Een afspraak maken.
Je ontvangt – na boeking - een bevestigingsmail. Bewaar deze mail want onderaan deze mail kan je je afspraak nog annuleren of wijzigen.
Telefonisch of per mail
Voor de gemeentelijke diensten: 02 451 45 45 of info@ternat.be
Vraag je documenten digitaal aan
Misschien hoef je niet naar het gemeentehuis te komen en kan je je documenten van thuis uit aanvragen en downloaden?
Dit doe je via ternat.be > Iets aanvragen.
- Zoek het gevraagde attest.
- Meld je aan via je identiteitskaart of Itsme of klik op Ik wil verder gaan zonder gebruik van een digitale sleutel.
- Je ontvangt het gevraagde document in je mailbox.
Beschik je niet over een e-mailadres? Aanvragen via het e-loket worden gratis per post naar je thuisadres verstuurd of je haalt ze op - op afspraak – bij dienst burgerzaken.
