We hopen dat je je hier snel thuis voelt en geniet van alles wat Ternat te bieden heeft.
Welkom in Ternat, welkom in jouw nieuwe woning!
Zoek je gezellige winkels? Ontspannende natuur of leuke evenementen? In Ternat is er altijd iets te ontdekken.
Adreswijziging
Als je verhuist, moet je je nieuwe adres binnen de 8 werkdagen aangeven bij de dienst Burgerzaken. Ook als je binnen Ternat verhuist, moet je dit aangeven.
Je kan dit online doen of - op afspraak - aan het loket van dienst burgerzaken.
Lees alles over de aangifte van je adres op www.ternat.be/aangiftevanadreswijziging.
De wijkagent is geweest voor woonstcontrole
Is de wijkagent bij je geweest? Dan is je adreswijziging in orde.
Het ziekenfonds en alle overheidsinstellingen kennen je nieuwe adres.
Wat moet jij nog doen?
Laat het adres wijzigen op jouw identiteitskaart en die van je huisgenoten.
Maak hiervoor een afspraak bij dienst burgerzaken via ternat.mijnafspraakmaken.be/client of 02 451 45 50.
Geef je adreswijziging door aan
- je werkgever,
- de school van je kind(eren),
- nutsbedrijven (elektriciteit, water, gas, internet...),
- je bank en verzekeringsmaatschappij,
- je huisarts,
- verenigingen en firmas/winkels waar je klant/lid/abonnee bent...
Inschrijvingsbewijs van voertuigen
De adreswijziging moet niet langer aangebracht worden op het inschrijvingsbewijs van uw voertuig(en). Het kentekenbewijs zal enkel nog het adres vermelden dat geldig was op het moment van uitgifte.
Chip je dier, check je chip! Verhuis of nieuwe eigenaar? Vergeet dit niet!
Een chip is, maar zo nuttig als de gegevens die eraan gekoppeld zijn. Bij een verhuis of eigenaarswissel moet je verplicht de gegevens laten aanpassen in de databank.
- Hoe?
- Voor honden: via www.dogid.be
- Voor katten: via www.catid.be
- Je kan dit online doen of met hulp van je dierenarts.
- Aanpassing van adres, telefoonnummer of eigenaar is nodig voor een juiste identificatie.